پارمیسپارمیس، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 6 روز سن داره

سلام نازنینم

امشب اولین شب پاییزه

اولین شب پاییز به خیر و خوشی عزیزم

اومدم بگم که رفتیم سفر ،خدا رو شکر سفر خوب و پر خاطره ایی بود سفرمون اونقدر خوش گذشت که اگه الان ازم بپرسن حاضری با ماشین بری سفر یک هفته ایی، فوری میپرم تو ماشینخندونک،واقعا تجربه جالبی بود.

خدا رو شکر کشورمونبغل قدم به قدمش زیباییه که نمیشه شمردشون.

اما از کجا به کجا رفتیم...

اولین محل اتراقمون همدان بود مکانهای دیدنی همدان زیاده تقریبا باهم از همه شون دیدن کردیم،تو شهر بازی حسابی خوش گذروندی بخش تفریحی گنجنامه خیلی خوش گذشت .

دوشب همدان موندیم و به سمت سنندج حرکت کردیم نرسیده به سنندج برای دیدن چشمه جوشان باباگرگر (چشمه گوگردی و درمانی)در قروه اتراق کردیم و یک شب هم مهمون مردم قروه بودیم،یه میدون داشتن تو شهرشون به اسم میدان وحدت  یه نماد وحدت هم وسطش بود جالبیش اینجاست که این میدان بین مردم به میدان چوب لباسی معروف بود،واقعا دلم برای طراح اون نماد سوخت،نشد عکس بگیرم خداییش بی ربط هم نمیگفتنخنده.روز بعد راهی سنندج شدیم دم غروب رسیدیم سنندج دوشب هم سنندج بودیم اون دو روز که ما سنندج بودیم هوا طوفانی بود صاعقه و بارون و......که البته همونم تبدیل شد به یه خاطره،پارک آبیدر تو این فصل فوق العاده زیبا بود

نمیتونم زیبایشو تو بهار تصور کنم حتما به تیکه ایی از بهشت تبدیل میشه،همه جا پر بود از غرفه هایی که کلانه با دوغ میفروختن،من عاااشق کلانه هستم کلانه باروغن حیوانی(کرمانشاهی)و سبزی خاص خودش که فصل بهار به بازار میاد ولی الان که تابستونه !!!!این چیزی که به اسم کلانه میفروختن ، با پیازچه درست میکردن تعجبفک کن پیازچه!!!!!!!!بدون روغن حیوانی،اصلا جالب نبود هیچ طعمی نداشت.

(اینو گفتم اگه کسی به غیر از بهار رفت و کلانه خورد بدونه این کلانه نیست خدایی آبروی کلانه رو بردن).

بازار پارچه سنندج فووووق العاده بود ،حتی فقط دیدن پارچه ها هم لذت بخش بود دنیایی از طرح و رنگ، عااالی بود(توصیه میکنم اگه قصد خرید پارچه هم ندارید این بازار رو ببینید خالی از لطف نیست).

سوغات همدان صنایع سفالی بود و سنندج صنایع چوبی ،خوشبختانه از هر کدوم چیزی به یادگار به همراه خودمون آوردیم.

بعد از سنندج قرار بود بریم به سمت تخت سلیمان که متاسفانه به علت سرد و طوفانی بودن هوا کنسل شد و راهی مریوان شدیم،در بین را از قران تاریخی در روستای نگل دیدن کردیم(قرآن نگل به خط کوفی نوشته شده و دارای نقطه و اعراب است؛ از زیبایی‌های این قرآن مطلا بودن سرسوره‌ها و شماره‌های آیات و همچنین مزین بودن به نقوش گیاهی است )شب به مریوان رسیدیم .

مریوان بازارچه مرزی خوبی داره بعد از بازار گردی رفتیم دریاچه زیبای زریوار(بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان)که متاسفانه در حال نابودیه ،با قایق موتوری دریاچه رو گشتیم که خیلی شیرین و جالب بود چقدر دلم سوخت وقتی که فهمیدم دریاچه در حال نابودیه اعلامیه های زیادی رو دیوار بود که توش مرگ دریاچه رو به مردم و مسئولین تسلیت میگفت ،حتی رو پاکت های پلاستیکیه خرید هم نوشته شده بود که دریاچه درحال نابودیه حرکت جالبی بود برای رسوندن این خبز به گوش همه،امیدوارم فایده داشته باشه،دعا میکنم زمانی که تو بزرگتر میشی هنوز این دریاچه زنده باشه سالهای سال زنده باشه .ماهی کباب دریاچه زریوار فوق العاده بود.

بعد از مریوان به سمت نوسود و پاوه حرکت کردیم.

(سعی کنید این مسیر رو در روز طی کنید اول به خاطر زیبایی خیره کننده اش مخصوصا نرسیده به نوسود تا پاوه که اصلا قابل توصیف نیست و فقط باید دید و دید ،دوم این که پیدا کردن مسیر در شب اگه جی پی اس نداشته باشید واقعا سخته)نرسیده به نوسود از روستای اورامانات تخت دیدن کردیم که دیدنش یک روز کامل وقت میخواد  انگار وارد دنیای دیگه ای میشید بعلت برفگیر و کوهستانی بودن منطقه مردم روستا 4ماه در سال با دنیای خارج ارتباطی ندارن.یک شب هم در پاوه موندیم رو ز بعدش  از بزرگترین غار آبی آسیا قوری قلعه دیدن کردیم که متاسفانه به دلایل زیادی بخش زیادی از مسیر رو بسته بودن ،بعلت نبود بودجه کافی امکان آماده سازی مسیر برای بازدید وجود نداشت از قوری قلعه هم مستقیم به شهرمون برگشتیم